Har du arbejdet hjemmefra i løbet af de seneste 2 år? Hvis du kan svare Ja til dette spørgsmål, så er du en del af en stor gruppe danskere, som ligesom dig, har måtte tage arbejdet med hjem. Dette har der været meget delte meninger omkring. Nogle har nydt den nye fleksibilitet i hverdagen og været glade for forandringerne, imens andre har savnet strukturen og fællesskabet fra kontoret. Men, siden så mange mennesker har nydt denne forandring, kan vi med stor sikkerhed forvente, at den nye arbejdsmetode vil vare ved, også selvom vi ikke er pålagt at arbejde hjemmefra. Hvis du derfor vil optimere dit hjemmekontor, har du fundet den rette artikel.

Hjemmekontorer i stigende popularitet

Der er flere fordele ved at have et hjemmekontor. Hvis du ikke er selvstændig, så er det selvfølgelig med den betingelse, at din arbejdsplads anerkender denne arbejdsmåde. Flere arbejdsgivere er begyndt at kigge på muligheden for at lade sine medarbejdere arbejde hjemme nogle af dagene, imens de andre dage skal møde på kontoret. I nogle tilfælde vil arbejdsgiveren betale for hjemmekontoret, imens du i andre tilfælde selv må betale – uanset hvad, er det vigtigt at finde billige kontorartikler i god kvalitet.

3 ting, som du ikke kan undvære

Når du skal have et hjemmekontor, er det vigtig at få styr på de små praktiske ting, som man ellers ikke tænker over, at man har til rådighed på dit normale kontor. Dette kunne f.eks. indeholde:

  1. Hylder til arkivering: det er vigtigt at kunne systematisere og sortere forskellige papirer, så der ikke går kludder i arbejdet.

  2. Hulapparter og mapper: I forlængelse af overstående er det vigtigt at have redskaberne til netop at kunne sortere sit arbejde, så man kan finde frem igen hurtigt.

  3. Afhængig af hvad dit arbejde består af, vil en lommeregner og være uundværlig.