Driver du digital virksomhed, eller overvejer du at hoppe ud i et digital iværksættereventyr? Så er det vigtigt at du gør dig nogle overvejelser, om hvordan du kan gøre din digitale virksomhed konkurrencedygtig og sikre dens overlevelse på lang sigt. Der er nemlig rigtig mange online virksomheder derude – hvad enten det er handels- eller servicevirksomhed – og ofte kæmper de om de samme kunder. Derfor skal du gøre dit hjemmearbejder og sørge for, at din virksomhed er klar til at tage kampen op.

SEO er kortet fra kunde til din virksomhed

SEO er grundstenen i enhver online virksomhed. Er du i tvivl om hvad betyder seo – find svaret her. Overordnet kan det siges at seo handler om, at din virksomhed skal rangere højt på søgemaskiner som f.eks. google. Dette gør du ved at skrue på mange forskellige parametre, som hele tiden er i udvikling. Derfor vælger mange da også at outsource denne del af virksomheden til eksperter, som altid følger med i denne udvikling – på denne måde kan du nemlig fokusere på dine kernekompetencer i virksomheden.

Bred målgruppe eller niche?

Hvis du starter ny digital virksomhed, skal du først undersøge markedet, for at se om din ide allerede er udbredt. Hvis den er, betyder det bl.a. at der er et marked for idéen. Det betyder dog også, at du skal tænke dig ekstra om, for at finde ud af, hvordan du kan differentiere dig fra konkurrenterne. Ofte hjælper det at tænke smalt ift. målgruppen. Hvis du specialiserer dig i noget, som en mindre gruppe efterspørger meget, kan dette være bedre end at kæmpe med mange andre virksomheder om den brede målgruppe.

Gør virksomheden attraktiv for dygtige medarbejdere

Din virksomhed består af dig selv og dine medarbejdere. Det er vigtigt at du løbende gør det behageligt for dine medarbejdere at blive, ligesom virksomhed skal være et imødekommende sted for nye talenter.