Ja-tak-tilbud er blevet et populært markedsføringsværktøj, som flere større supermarkeder benytter sig af. Tilbuddene er normalt kun tilgængelige i en begrænset periode og giver forbrugerne mulighed for at købe en vare til en nedsat pris. Det virker rigtig godt for mange supermarkeder, fordi det kan generere mere trafik til deres fysiske butik og sprede kendskab til deres produkter. Læs mere i denne artikel om ja-tak tilbud og hvordan det fungerer.

Hvad er et ja-tak tilbud?

Et ja-tak-tilbud er et tilbud fra et supermarked, som giver forbrugerne mulighed for at købe en vare til en nedsat pris. Det er normalt kun tilgængeligt i en begrænset periode. Tilbuddene kommer ofte sammen med en tekst, der fortæller lidt mere om produktet og hvorfor man skal takke “ja-tak” til tilbuddet. Nogle supermarkeder bruger også videoer af enten uddeleren eller souschefen, der fortæller lidt mere om produktet. Det kan være et tilbud, der kun gælder for dagen eller indtil et vis antal kunder har takket “ja-tak” til tilbuddet. Kunderne tilkendegiver deres “ja-tak” ved at skrive i kommentarfeltet på Facebook, hvormed de får et nummer, de skal oplyse ved afhentning. 

Hvilken effekt har ja-tak tilbud?

Ja-tak tilbud medvirker til mere omtale til det enkle supermarked. Det kan generere mere trafik og skabe god omsætning til butikken. Det kan særligt være produkter, der er svære at komme af med, der kan sælges til en suveræn pris. Hvis uddeleren har købt et parti af nogle produkter, så kan han/hun komme af med det igen ved at sætte det til en skarp pris. Ja-tak tilbud kommer som følge af, at produktionen af fysiske reklamer er blevet reduceret. Fordi flere er online i dag, så kan supermarkederne nå længere ud til deres kunder gennem opslag som disse. Ja-tak tilbud kan nemlig deles, hvormed flere nye kunder kan se opslaget og takke ja-tak til tilbuddet.  Det er en effektiv måde at lokke nye kunder til og skabe mere kendskab til de forskellige supermarkeder, der findes rundt omkring i landet. Det skaber omtale og herigennem kan man opbygge en loyal kundebase, der kommer tilbage til ens supermarked alene ud fra de gode ja tak tilbud

Sådan kommer du i gang med ja-tak tilbud

ja-tak-tilbud er nemme at komme i gang med. Du skal blot have en liste over produkter, som du ønsker at sælge til en nedsat pris. Det er et salgsværktøj, som særligt mange købmænd benytter sig af. Dog kan andre butikker, såsom mindre forretninger med produkter, også benytte sig af denne salgsmetode. Det er Facebook, der er den nye tilbudskanal, som de fleste bruger i forbindelse med ja-tak tilbud. Det er ikke svært at komme i gang. Du skal bare finde nogle produkter, der kunne have interesse for dine kunder og skrive en fængende tekst, der får folk til at sige ja til dit tilbud. Du kan med fordel lade dig inspirere af andre tilbud, som fremgår inde på Facebook. På denne måde kan du se, hvordan et ja-tak tilbud kan formuleres og hvilke produkter, der går som varmt brød.